קווי יסוד בעבודתנו

מקצועיות והתמחות: אנו מקפידים להתעדכן באופן שוטף במידע מקצועי אקטוארי כלכלי רלוונטי ומטפלים רק בתיקים הקשורים לענפים שבהם צברנו מומחיות לאורך השנים.

צוות המשרד כולל מומחים בנושאים שונים הנדרשים לביצוע עבודתנו כאקטוארים, כגון: עריכת ניתוחים כלכליים (הערכות שווי, ניתוח דוחות כספיים, צפי ריבית וכדומה) וסוגיות מיסוי. במקרים בהם נדרשת התמחות ייחודית אנו משלבים מומחים חיצוניים. בכל הקשור להיבטים משפטיים אנו מסתייעים בעורכי דין (לדוגמה: האם יש לזכות את האישה בשווי כתובה באיזון משאבים).

דייקנות: החישובים שאנו מבצעים נבדקים על ידינו בשיטות שונות וחוות הדעת שלנו נמסרות רק לאחר בדיקה יסודית של אקטואר בכיר נוסף במשרד. חוות הדעת שלנו הנה סופית ואינה טיוטה.

שמרנות וזהירות: בביצוע החישובים אנו נוקטים בחלופת החישוב השמרנית והראלית ולאו דווקא זו המביאה למקסימום רווח ללקוח.
לדוגמא: לקוח נפטר והתברר שמעבידו לא הפריש עבורו לפנסיה בחייו. נדרשנו לחשב את הפסד הפנסיה לאלמנה וליתומים. לא ידוע האם המנוח היה בוחר במסלול פנסיה "כללי" או במסלול  "עתיר שארים". בחרנו להניח שהיה בוחר במסלול כללי, אשר אותו בוחרים רוב העמיתים, אף כי ההנחה שהיה בוחר במסלול עתיר שארים הייתה מגדילה בשיעור משמעותי את התוצאה לטובת האלמנה.
חשוב להדגיש כי חוות דעת הנסמכות על הנחות זהירות ושמרניות מוערכות ע"י בתי המשפט כחוות דעת אמינות וראליות.

יושרה, הגינות, אובייקטיביות  על מאפיינים אלו יוכלו להעיד לקוחותינו, כפי שניתן להתרשם גם מלשונית ההמלצות שבאתר. להלן מספר ציטוטים:

…."הרשמת אותי במחויבותך לעמדה ניטרלית והוגנת כלפי שני הצדדים. גם כאשר עמדתכם לא הייתה לטובתי , טרחתם והצלחתם להסביר לי בסובלנות את השיקולים המקצועיים".

…."בית הדין מבהיר בזאת שהאקטואר מר גד שפירא הינו מומחה העושה את מלאכתו באופן מקצועי ואמין. ביה"ד נעזר בו שנים רבות בהגשת חוות דעת" .

שקיפות ובהירות: אנו מפרטים בחוות הדעת שלנו את כל פרטי ושלבי החישובים, את ההנחות והפרמטרים עליהם נשענו ואת המסמכים ששימשו אותנו . אנו מציגים הנחות חלופיות אשר עשויות להביא לשינויים בחישוב. רמת הפירוט שלנו מאפשרת לכל אקטואר מומחה לערוך חישובים במקביל ולבחון את נכונותם.  בחוות הדעת אנו מפרטים גם את ההערות שהעירו לנו, אם היו, ואת תשובותינו/ הבהרותינו.
אך לא די בכך – אנו מקיימים עם הלקוח פגישות הסבר על מנת שגם הוא יוכל להבין את עקרונות חישובינו. בנוסף אנו מפרטים ללקוח בשקיפות מלאה כיצד חושב שכר הטרחה הנדרש ממנו , לפי מספר שעות שהוקדשו לכל נושא ותת – נושא.
שמירת סודיות: אנו מחויבים לשמור על סודיות מלאה כלפי מזמין העבודה, מלבד אם המזמין התיר לנו לגלות את המסמכים/החישובים/התוצאות. לשם כך אנו מסתייעים במערכת מידע משוכללת ובמפתחות חיפוש ברורים ונוחים. כך, לדוגמה,  בן זוג שחישבנו עבורו את חלקו בפנסיה (גירושין)  , יכול להיות שקט ובטוח שגם אחרי מספר שנים, אם בת הזוג תתקשר אלינו, לא יימסר לה אפילו עצם העובדה שהיה לנו קשר עם בן זוגה.

יצירת בסיס מידע איתן ויכולת עמידה בתחקור: לעתים אנו מוזמנים להעיד ולהיחקר על חוות הדעת. לעמידה המקצועית והבוטחת שלנו בעת החקירה קיים משקל כבד ומשמעותי בפסיקת השופט.

להלן ציטוט מלשונית ההמלצות שבאתר: " טיפולך היסודי והמקצועי בתיקים אלה הביא לנו תועלת מרובה.  לא פחות חשוב לציין לשבח את עמידתך הבוטחת והאיתנה ותשובותיך הנכונות כעד מומחה בעת חקירה צולבת".
חשוב להעיר כי לעתים חולפות מספר שנים בין מתן חוות הדעת לבין העדות/הפגישה. רמת התיעוד הפרטנית הנשמרת במשרדנו מאפשרת לנו לרענן את בקיאותנו בתיק לקראת הפגישה.

גילוי נאות: כלל נקוט בידינו להציג בפני הלקוחות את כל האפשרויות הרלוונטיות באופן בהיר ומלא, כבר בשלב ההתקשרות, כאשר מתפקידנו כאקטוארים לפקוח את עיניו לרכיבים / פרמטרים/זכויות /אפשרויות חישוב שאינם ידועים לו . לדוגמה: כאשר אנו מחשבים את חלק בן הזוג בפנסיה (גירושין) אנו מעירים תשומת ליבו ל- 4 אפשרויות חישוב קיימות (לרבות – חלוקה לפי החוק לחלוקת חסכון פנסיוני).
דוגמה נוספת: בחישוב נזקים שאירעו לאדם כתוצאה מפגיעת גוף,  אנו פורסים לפני התובע/הנתבע את כל אפשרויות החישוב הקבילות, כגון:  חישובים לפי לוחות שונים של הסתברויות הישארות בחיים.

תיעוד: אנו שומרים מסמכי מקור של לקוחותינו  עד 7 שנים ממועד ההתקשרות.  החישובים הכלכלים שערכנו, חוות הדעת  וכל התכתובות הרלוונטיות נשמרים אצלנו לעשרות שנים. כל מגע עם לקוח ועם כל צד, מתועד בכתב ודיגיטלית.

נהלים ומאגר שיטוח חישוביות: במשך עשרות שנות עבודתנו כאקטוארים בנינו מערכת "חקוקה" של נהלים מוקפדים בעבודתנו, לרבות עקרונות החישוב במגוון סוגי חישובים. נהלים אלו נשמרים, מתעדכנים ומרועננים  לפי הצורך. כל זה תומך במתן שירות מקצועי ללקוחותינו ומאפשר לנו לשמור על המוניטין שרכש משרדנו לאורך השנים.

כמו כן, תוכלו לראות בלינק מטה את ככלי האתיקה של אגודת האקטוארים שעליהם אנו מחויבים ולפיהם אנו פועלים.

ל"כללי אתיקה הנחיות לכללים מקובלים של המקצוע וכללי התנהגות מקצועית"– ראו סעיף 5