גד שפירא: ייעוץ אקטוארי

משרד גד שפירא – אקטוארים כלכלנים בע"מ, פועל משנת 1980, ומספק חוות דעת מומחה בנושאים אקטואריים וכלכליים: קיפוח בשכר ובפנסיה, חישובי התחייבות לעובדים לטווח ארוך למאזן חברות במסגרת IFRS IAS 19, הערכות שווי עסקים, חלוקת נכסים בגירושין לרבות חסכונות, מוניטין, נכסי קריירה, חישובי ריבית והיוונים עד תוחלת חיים, נזקים שאירעו לעסקים, חישובי הלוואות ועוד.

במשרד בבעלותו ובניהולו של האקטואר גד שפירא, עובדים 6 אקטוארים וכלכלנים בעלי תואר ראשון/שני.

"לקוחות המשרד העיקריים הם עורכי דין בתחום המשפחה/ דיני עבודה/ נזיקין/עסקים, זוגות שמתגרשים, בתי משפט ובתי דין שממנים אותנו", אומר גד שפירא, "חברות בורסאיות ופרטיות, אנשים נתבעים/ תובעים לרבות מעבידים ועובדים המתדיינים בנושא זכויות פנסיה, פרישה ושכר, חברות ביטוח, קרנות פנסיה ועוד רבים".

גד שפירא ייעוץ אקטוארי יתרונות

מהם היתרונות שאתם מספקים ללקוחותיכם?

"לצורך המחשת היתרונות, אשמח לשתף במקרים בהם טיפלנו המוכיחים את הערך המוסף שאנו מספקים ללקוחות."

  • " 'הצלנו' את מר רפי הלוי מתשלום בסך 1.2 מיליון שקל שנתבע ממנו בטעות במהלך גירושין ע"י גרושתו (עבור חלקה בביטוח המנהלים שלו). הותר לי לפרסם את שמו, והמלצתו המפורשת נמצאת במלואה באתר שלנו. מר הלוי העביר אלינו לבדיקה חוות דעת אקטוארית שנפלה בה טעות בסך האמור. הטעות תוקנה לאחר שמסרנו חוות דעת נגדית."
  • "מקרה נוסף בו טיפלנו היה של מעביד אשר נתבע על כך שלא הפריש לעובד לפנסיה. העובד נפטר והמעסיק נתבע ע"י האלמנה. בחישוב מדוקדק הוכחנו, כולל בעדות בבית משפט, שהנזק קטן ב- 180,000 ₪ ממה שנתבע, עקב כך ששיעורי ההפרשה לפי פנסיה חובה בשנת הפטירה, 2009 , היו רק 5%. (שיעורי הפרשות כיום הם כ- 20%)".
  • "עובדי עירייה מסוימת ביקשו ממני לחשב את שווי החוסר בפנסיה עקב זאת שתקופה ארוכה
    נרשמו כעובדי קבלן ולא קבלו זכויות עבור תקופה זו. בבית דין לעבודה העדתי על חוות דעתי
    והעובדים קיבלו המגיע להם".
  • "מצאנו חוסר של 432 ₪ לכל חודש בפנסיה מקרן ותיקה לעובד מסוים עקב זה שלא התחשבו בשכר ממקום עבודתו הקודם".
  • "היוון אקטוארי של פיצויים לעובדים למאזן חברה מסוימת על פי תקן 19 IFRS. התחשבנו בכך שחלק משמעותי מהעובדים חתומים על סעיף 14. כתוצאה פחתה העתודה הנדרשת והרווח של החברה גדל ב- 15%".
  • "חוק לחלוקת חסכון פנסיוני בין בני זוג מ- 2014. עקב המצב הכלכלי מצאנו דרך להפחית את שכר טרחתנו בכ- 20% ע"י ייעול הקשר עם הלקוח באמצעים מתקדמים".
  • "עצמאי תבע את החברה שנתן לה שירותים במשך 35 שנה, בטענה שדינו כדין שכיר ולכן מגיע לו הפרשות לפנסיה, הבראה, שטח משרד ועוד כהנה וכהנה. אנו מצאנו שתביעתו היתה מופרזת בכ- 900 אלף ₪, כי בדקנו ומצאנו ששיעורי הזכויות הסוציאליות המוענקות במפעל המסוים בפועל היו נמוכות ביחס למה שהניח אותו עצמאי ".
  • "נושא חשוב בגירושין – נכסי קריירה:
    מקרה א': הבעל הקדיש את כל כולו לקריירה ואילו אשתו טיפחה את משק הבית וגידול הילדים ולא עבדה. שכרו של הבעל היה גבוה פי 4 מהשכר הממוצע במשק. לכאורה – מקרה ברור שמגיע לאישה את שווי נכס הקריירה שלו. אך במקרה מיוחד זה בדקנו ומצאנו ששכרו של הבעל עובר ליום הנישואים היה כבר גבוה יותר בערכו הריאלי מהשכר ביום הגירושין. משמע- לא צמחה קריירה בתקופת השיתוף.
    מקרה ב': מאידך, במקרה אחר חישבנו נכס קריירה בשווי כ-0.5 מיליון שקל , היות שחקרנו את ההסכם האישי של הבעל ומצאנו כי הוענקו לו אופציות, רכב צמוד, הפרשות סוציאליות גבוהות מאת המעסיק, מצנח פרישה ועוד".

"מקרים רבים נוספים וכן המלצות של לקוחות, מפורסמים באתר
האינטרנט שלנו וזמינים לצפייה".

כיצד ניתן לבצע היוון קצבאות של ביטוח לאומי?

"היוון קצבאות אלה מחושב לפי טבלאות מיוחדות שפורסמו בתקנות ביטוח לאומי. קימות מספר גרסאות לטבלאות אלה. בטבלאות מתחשבים בגורמים רבים: ריבית, הסתברויות תמותה לפי גילים ומין, הסתברויות נישואין, שיעור נכות ועוד. בהיוון יש להתחשב גם בקביעות שנקבעו בבתי משפט בפסקי דין רבים , משנות ה-60 ואילך.
הביטוח הלאומי משלם היוון לאדם שנפגע בעבודה ונזקק לסכום משמעותי במקום חלק מקצבתו לצרכי שיקומו, כגון – לפתיחת עסק".

גד שפירא, לוגו, אקטוארים כלכלנים, ייעוץ אקטואריה

 

 

 

 

גד שפירא – אקטוארים כלכלנים בע"מ

כתובת המשרד: בן גוריון 22, גבעת שמואל

אתר אינטרנט: https://actuarim.co.il/

טלפון: 03-5320708

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.